excursie met zeeschildpadden - Reisverslag uit Yucatán, Mexico van remco en marjolein oosterlee - WaarBenJij.nu excursie met zeeschildpadden - Reisverslag uit Yucatán, Mexico van remco en marjolein oosterlee - WaarBenJij.nu

excursie met zeeschildpadden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg remco en marjolein

17 Augustus 2008 | Mexico, Yucatán

Nou we hebben het overleefd. We zijn niet op gegeten door de grote zeeschildpadden.

De dag begon al vroeg, om 6.00 uur stond de butler met onz ontbijt voor de deur. Een kwartier later werden we helemaal lek gestoken door de muggen, de slippers vlogen door de kamer heen. ( muskietenjacht)

We werden om 08.00 uur opgehaald door een busje. We gingen eerst nog andere mensen ophalen. Dit waren gelukkig hollanders!! Eindelijk weer even hollands lullen. Hier is geen hollander te bekenen op het resort.

Om 10.00 uur waren in de haven van marina. Daar lagen 2 speedboten voor ons klaar met 500pk motor.
Deze gingen ook erg hard. Je moest je wel erg goed vasthouden, maar het was supergaaf!! alleen de boot tocht is al de moeite waard.
We gingen eerst naar een baai toe waar je kon staan om te oefenen met snorkolen. toen iedereen dit door had gingen we de zee op, op naar de grote zeeschildpadden.

( pa bedankt voor de fotocamera, einddatum was tot 2005, maar proberen kan altijd)

We kwamen bij een baai aan het strand waar de schilpadden hun eieren leggen en leven. Nog geen 3 min lagen we in het water en we kwamen er eentje tegen. Wat is dat een bijzondere ervaring om die beesten onder je te zien zwemmen.
Eens in de 10 min moesten ze omhoog om adem te halen en dan moest je ruimte maken zodat hij ook naar de lucht kon happen. We mochten ze niet aanraken anders werd je verwijderd en mocht je de boot niet meer af.

Na een uur zwemmen tussen de schilpadden en de pijlstaart rog ( baracudas )gingen we aan het strandje een hapje eten. Heerlijk hollands eten. Patat met visvingers heerlijk!!!

Na het eten de boot weer op om weer een stukje te gaan varen. Wat was dat gaaf zeg. Nog een tussen stop gemaakt om weer lekker te zwemmen over het koraal.

Hierna gingen we weer terug naar de haven toe om de busjes in te stappen op weg naar de jungle. De qwads stonden klaar en daar gingen we. Was erg warm en stoffig!!
Ook hier een tussenstop gemaakt en gezwommen onder de rotsen. Wat was dat water koud zeg en helder!! Was erg mooi daar. Kon tot 25 meter diep kijken.

Weer de qwads op om naar de volgende stop te rijden met staligtieten en staligmieten ( een grot ondergronds) Mooi om te zien. Veel vleermuizen gezien daar.

De qwad weer op om naar het eindpunt te scheuren, even wat drinken foto gekocht en weer terug naar ons resort.

Komen we in onze kamer is het plafond zwart van die klotu muggen!! niet normaal hoeveel er zaten. Daarom zitten we nu hier om dit verhaal te schrijven. Er is een mannetje bezig om ze te doden met spray. Ze doen hier echt alles voor je!!!

Nou de laatste dagen breken aan.

Liefs mr & mrs Oosterlee

• 18 Augustus 2008 - 18:28

Marrie:

hihihi vervelend hoor die muggen
    gelukkig word er iets aan gedaan

wel heel leuk die dingen die ja allemaal meemaakt
    ben eel benieuwd naar dr foto's en de verhalen over hoe het is geweest
    de tijd gaat snel het is hier nu maandag 20,27
    en over drie dagen ben ja alweer in nederland

kussss

• 19 Augustus 2008 - 16:02

Marrie:

het is hier nu dinsdag 18.00 uur
    voor jullie de laatste hele dag en dan zit het er voor deze keer weer op
    het is heel snel gegaan
    fijne terugreis
    xxxx

• 19 Augustus 2008 - 19:33

Marijke:

je maak hele leuke dingen mee, het is een reis om nooit meer te vergeten, denk dat het straks ook wel weer tegen zal valle hier in het koude nederland